Skip to Content

Category Archives: Informatii transporatatori

Piaţa transporturilor, deficitul în acest domeniu de importanţă strategică

Piaţa transporturilor, deficitul în acest domeniu de importanţă strategică, unde lipsa șoferilor afectează capacitatea de camioane disponibile.

Din al treilea trimestru din 2019, mulți producători s-au confruntat în mod regulat cu deficitul pe piața transporturilor. Aceasta a fost o problemă pe care nu au mai întâmpinat-o de ani buni.

În ciuda contractelor pe termen lung și a tarifelor fixe, expeditorii văd refuzate comenzile de către transportatori. Inclusiv cei care le-au transportat în mod sigur marfa, în trecut, întâmpină dificultăţi.

Din lipsă de șoferi, piaţa transporturilor nu poate oferi un șofer disponibil sau un camion gol pentru livrare.

Piața transporturilor, expeditorul trebuie să reacționeze rapid

Când se întâmplă acest lucru, expeditorul trebuie să reacționeze rapid. Cu noroc, expeditorul poate găsi și contracta cu firma de transport care are spațiu disponibil, în ciuda deficienței șoferului și a capacității reduse.

Adesea însă, expeditorul trebuie să-i spună clientului său că o comandă nu poate fi livrată la data convenită.

Ambele scenarii sunt problematice pentru expeditor. În primul scenariu, sunt necesare eforturi administrative suplimentare și resurse, ceea ce duce la creșterea costurilor.

În cel de-al doilea scenariu, satisfacția clienților este afectată negativ. Chestiune dificilă, atunci când companiile încearcă tot posibilul să răspundă cerințelor și așteptărilor clienților în continuă creștere.

Producții cu flux continuu, pe piaţa transporturilor

În contextul implementării intersectoriale a producției cu flux continuu și slab, volumele de livrare se micșorează. Astfel, timpul de livrare este redus.

Aceasta are nevoie de mai multe expedieri, ceea ce poate constitui o povară suplimentară pentru bugetul logistic al fiecărui expeditor.

În același timp, presiunea concurențială crește și toate părțile încearcă să reducă prețurile și costurile. Ce măsuri se pot lua, în ciuda deficitului de șoferi și a blocajelor în capacitatea de camionare?

Capacitatea de transport redusă duce la costuri mai mari pe piaţa transporturilor

Companiile care speră să ofere produse la prețuri competitive în viitor, trebuie să adopte costuri constante de logistică.

Totuși, deficitul de șoferi și capacitatea disponibilă mai mică cresc cantitatea de efort administrativ necesar pentru deplasarea mărfurilor. Acest fapt determină creșterea costurilor de tranzacție.

Problema este deosebit de acută pentru expeditorii care continuă să se bazeze pe procesele manuale. Aceştia vor fi nevoiţi să treacă la soluții logistice dovedite.

Prețurile de marfă cresc, de asemenea, din cauza creșterilor ratei transportatorilor din ultima jumătate a anului 2017.

Cea mai redusă capacitate disponibilă pe piață a fost observată în octombrie 2017. Transportatorii au profitat de această situație tensionată de pe piață. Capacitatea redusă de transport a ridicat tarifele în domeniu.

În 2018, au devenit disponibile mai multe capacități, dar ratele nu au scăzut așa cum era de așteptat.

Dimpotrivă, prețurile în T2 2018 au fost cu peste 17% mai mari decât prețurile din T2 2017. De aici rezultă că transportatorii se așteaptă la o lipsă continuă de capacitate de marfă.

Capacitatea de camioane disponibile pe piaţa transporturilor, la niveluri istorice reduse

Începând cu trimestrul 3 din 2017, capacitatea disponibilă în Europa a fost la niveluri istorice reduse. Aproape jumătate din transportatorii din Europa au raportat că au fost la o rată de utilizare a capacității de 95%. Această valoare este mai mare față de cea din ultimul trimestru din 2017.

Cererea pentru transportul de marfă de ieșire și de intrare rămâne cea mai ridicată în regiunile de SE ale Europei. Cererea depășește capacitatea de transportor disponibilă.

Pentru a rezuma, există o cantitate mai mică de disponibilitate de transport pe piață pe termen lung. Astfel, expeditorii ar trebui să anticipeze o scădere suplimentară a capacității totale disponibile până la sfârșitul anului 2019. În consecinţă, ratele de marfă vor rămâne mari.

Mulți operatori afectați de deficitul de șoferi au refuzat comenzile de transport de marfă între martie și mai 2018. Semnalele din zonă spun că vor continua să facă acest lucru.

Pentru a diminua capacitatea fluctuantă și scăzută, expeditorii trebuie să acționeze imediat, în loc să rămână pasivi.

Deficiențele șoferului de pe piaţa transporturilor

Trei modalități de a combate deficiențele șoferului și capacitatea de camioane fluctuantă și redusă

Peste 50% din totalul companiilor continuă să se bazeze pe prea multe procese de logistică manuală. Pentru a-și livra produsele, aceste companii emit oferte de transport de marfă prin fax și e-mail. Plata comenzii de transport de marfă se realizează prin telefon și e-mail.

Aceasta este o investiție complet necesară de timp și bani. Astfel, se înlocuieşte instantaneu cu un schimb de informații de ultimă generație în rețeaua online și comunicare în timp real.

De exemplu, platforma Transporeon, bazată pe cloud oferă acces la servicii digitale pentru departamentele de logistică ale expeditorilor industriali și comerciali, depozitele lor centrale și centrele de distribuție și zeci de mii de transportatori (furnizori de servicii de logistică și transport, operatori de depozite externe și 3PLs, expeditori și agenți de marfă).

Aceste servicii includ achiziții de transport, gestionarea ratei de marfă, execuția expedierii, gestionarea sloturilor în timp. Nu este uitată nici planificarea docului pentru încărcare și descărcare eficientă a mărfurilor, urmărirea și vizibilitatea expedierii în timp real.

Mai puțină muncă, procese simple de coordonare, planificare optimizată a rutei și încărcare fiabilă la timpul convenit. Toate acestea transformă expeditorul într-un partener atractiv pentru transportatori. Acest aspect este deosebit de valoros în perioadele cu deficiențe de capacitate de transport.

Executarea automată a expedierii pe piaţa transporturilor

Odată cu executarea automată a expedierii, expeditorul primește întrebări și oferte în câteva minute. Dacă un operator de transport refuză o comandă de marfă la o notificare scurtă neașteptat, expeditorul este informat imediat. Acesta poate identifica transportatori alternativi dintr-o privire, contactându-i cu un click de mouse.

Treceți spre logistica viitorului

Digitalizarea consecventă a proceselor logistice este acum o cerință de bază pentru expeditori. De altfel, este singura modalitate de a lucra transparent și eficient cu transportatorii dvs.

Acesta este doar un prim pas în călătoria transformațională globală către logistica viitorului. Aceasta se va caracteriza printr-o cooperare cuprinzătoare între toate părțile din lanțul de valori logistice. Vor fi posibile schimburi verticale și orizontale de date, precum și utilizarea inteligentă a datelor în beneficiul tuturor.

Adaptați strategia de alocare a mărfurilor pentru a face față deficienței

Cum se poate combate eficient capacitatea de marfă fluctuantă și redusă în perioadele de penurie a șoferilor? Rezolvarea se află în divizarea volumelor anuale de marfă.

Expeditorul poate continua să aloce un procent din volumul total de marfă transportatorilor cu contract fix. Astfel, se oferă restul pe piața spot.

Acest lucru permite expeditorului să capteze atenția furnizorilor de servicii de logistică pe piață, la fața locului. Acest fapt se poate realiza chiar și în timpul deficitului de capacitate critică.

Pentru livrările care trebuie reprogramate în termen scurt, se pot solicita oferte de pe piață la zi, la tarife acceptabile.

DETALII

Industria transporturilor rutiere de marfă

Industria transporturilor rutiere de marfă, informații și prezentare. Organizarea schimburilor de mărfuri reprezintă un sector important.

În cadrul mixului de marketing, aceasta își are locul în partea de plasare (distribuție) a produsului. Pentru distribuția propriului produs există două modalități logistice de a pune produsul în fața consumatorului.

Prima opțiune este de a dezvolta propria rețea de distribuție, cu toate componetele logistice necesare pentru o firmă de transport. În cea de-a doua opțiune, companiile pot externaliza serviciul respectiv către o companie specializată în trasnportul mărfurilor, casa de expediții.

Nu există o ”cheie a succesului” sub acest aspect.

Decizia se impune a fi luată prin analiza amănunțită a tuturor costurilor de producție. Decizia mereu va fi orientată în vederea minimizării costurilor de producție (și implicit de transport). Vânzările și marja de profit cât mai mare reprezintă obiectivul principal al oricărui producător.

Industria transporturilor rutiere de marfă

Industria transporturilor  de marfă reprezintă un domeniu „vital” pentru logistica și distribuția de mărfuri pentru orice producător atât la nivel național, european, cât și internațional.

Pe o piață (națională, comunitară și internațională) tot mai competitivă, prețul devine un atribut definitoriu. Dar și un criteriu determinativ pentru operatorii transportatori de marfă și furnizori de combustibil.

În cadrul transportului de marfă, indiferent de mijlocul ales este necesar asigurarea fluxului produselor. Fluxul fiind reprezentat de un segment cu început și sfârșit.

În funcție de complexitatea circulației bunurilor și produselor acesta poate avea mai multe puncte intermitente. În varianta cea mai simplă acest segment este reprezentat de următorii participanți: producător – comerț cu ridicata – comerț cu amănuntul – consumator.

Industria transportului naval

În circuitul economic și strategic această modalitate de transport este foarte ieftină. În România (și nu doar), acesta este mai mult destinat pentru transporturile internaționale.

Fără doar și poate aceasta este o modalitate importantă de transport. Importanța acestui mijloc este de strategie națională și regională, fiind parte compnentă a strategiei economice.

Absența unor terminale specializate și a unor instalații portuare de tranfer a mărfurilor face această modalitate de transport mai puțin atractivă. Lipsa canalelor interne de navigație face ca accesarea acestei modalități să fie combinată cu altă modalitate de transport.

Industria tranportului aerian

Transportul aerian este o modalitate de transport a mărfurilor cu ajutorul avioanelor sau elicopterelor.

La prima vedere este foarte atractiv. Rapiditatea este principalul avantaj pentru transportul pe distanțe lungi. Regularitatea se manifestă prin precizia curselor. Atât ziua, cât și noaptea. Dar pentru a beneficia de aceste avantaje, costurile de operare sunt foarte mari.

Ori într-o economie unde ”prețul” ajunge să fie un lux, nu orice companie își poate permite. Datorită faptului că avioanele pot decola și ateriza doar pe aerodromuri autorizate, apare din nou necesitatea combinării acestuia cu alt mijloc de transport.

Industria tranportului feroviar

La nivel mondial transportul feroviar ocupă locul II după volumul de mărfuri transportate.

România nu este o excepție, dar odată cu trecerea anilor tendința a fost în scădere. Un factor important este deterioararea continuă a infrastructurii feroviare. Privatizările, nu tocmai transparente a unor întreprinderi de gestionare a infrastructurii feroviare a stopat investițiile necesare modernizării.

Aceasta duce inevitabil către o viteză de deplasare mai mică, ori după cum menționam mai sus, timpul este dușamnul oricărui tranportator.

Industria transporturilor rutiere

La nivel național transportul rutier de mărfuri reprezintă modalitatea principală la care apelează cel mai des firmele de transport. Cardoil vă oferă carduri de combustibil, instrumentul de plată la alimentarea cu carburanți.

Transportul naval este limitat. Cel feroviar nu are o infrastructură bine pusă la punct, de cele mai multe ori necesitând un timp de livrare multe prea mare. Iar un trasportator rutier știe că timpul este cel mai mare dușamn al său.

Atracția pentru industria transporturilor rutiere este reprezentată de un factor important. Această modalitate de  distribuție permite livrare rapidă în timpi relativ scurți și în orice punct geografic din țară.

Industria transporturilor rutiere de marfă încă reprezintă un business în creștere și în anul 2019. Cei care activează în domeniul respectiv se confruntă cu o serie de probleme și provocări.

Pornind de la acest imperativ, pentru a putea oferi un preț cât mai accesibil pieții, esențial este un management orientat spre identificarea soluțiilor cele mai optime pentru propria rețea de transport și propria flotă. Sau, după necesități, se va externaliza serviciul respectiv către un operator dedicat unui asemenea tip de servicii.

Probleme și provocări pentru industria transporturilor rutiere

Transportul rutier de mărfuri se prezintă cu o serie de probleme și provocări. Fiind de o complexitate combinată, problemele și provocările unui tranportator rutier de mărfuri apar din diferite aspecte ale activității sale. Astfel pot fi idendificate următoarele probleme și provocări, fără a avea o delimitare clară:

  • infrastructura rutieră – este mai mult dezbătută în discursurile politicienilor, decât în contracte de executare;
  • lipsa șoferilor – exodul forței de muncă la nivel național a avut repercusiuni și asupra industriei transporturilor rutiere de marfă;
  • concurența – acesta există sub toate aspectele, dar trebuie să se materializeze în conlucrare, dar nu într-o întrecere între operatori;
  • investițiile auto – producătorii auto se concentrează mai mult pe automobilele de larg consum, decât pe cele transportatoare de marfă;
  • metenanța flotei – flota de camioane presupune o serie de cheltuieli pentru consumabilele necesare întreținerii corespunzătoare a acestora. Trebuie luat în calcul și ”îmbătrânirea” flotei existente;
  • securitatea mărfurilor transportate – pe alocuri trebuie luate măsuri suplimentare pentru ca mărfurile manipulate să fie transporatate în condițiile și caracteristicile declarate;
  • creșterea prețurilor pentru carburant – prețurile fiind fluctuante, depinzând de mai mulți factori, are repercursiuni și asupra costurilor de transport;
  • logistica – digitalizarea activităților de logistică este mai mult decât necesară. Tendințele tehnologice ale pieții în direcția respectivă trebuie respectate de toți cei care urmăresc optimizarea costurilor.

Concluzii

Transportul rutier de marfă acoperă nevoile cele mai stringente ale actorilor implicați în schimbul de mărfuri. Din acest considerent transportul rutier de marfă rămâne opțiunea cea mai versatilă.

Viteza de livrare pe distanțe mici și medii reprezintă un avantaj important. Într-o lume tot mai conectată transportul rutier de marfă devine indispensabil.

Transportul rutier de marfă se poate întâlni cel mai des sub forma unor operatori de servicii dedicate. Nu este exclus ca acesta să se regăsească și internalizat pe lângă o companie, într-un departament specific.

Factorul decisiv în acest sens sunt deciziile de management ale companiei. Indiferent de forma acestora, se va ține cont de următoarele dimesniuni:

  • structura pieții;
  • operatorii serviciilor de transport;
  • șoferul;
  • autovehicolul/autoutilitara;
  • factorii externi;
  • alți jucători de piață (asociații, brokeri etc.);
  • reglementări legislative.

După cum am menționat mai sus, nu există o cheie a succesului în afaceri. Fiind de o complexitate mare, business-ul presupune congruența unei mulțimi de factori. Această prerogativă este valabilă și pentru insdustria transporturilor rutiere de marfă.

Indiferent de forma în care se găsește, un serviciu în această industrie trebuie nemijlocit să se reflecte în strategia de business a companiei.

Este mai mult un exercițiu de viziune și performanță, decât un model de urmat.

DETALII

DISCOUNT LA COMBUSTIBIL – tot ce ai dorit sa stii si ai crezut ca e complicat

Discount la combustibil .. vis frumos sau realitate?

Nici una, nici alta, daca esti o persoana informata. In zilele noastre, omul modern este obligat sa fie la zi cu tot felul de reduceri, oferte sau discounturi pentru a putea sa profite cat mai mult de valoarea banilor. Si aici nu excludem interesul fata de un discount la combustibil.

DETALII

Si tie ti-e frig cand intri in masina dimineata?

 Iata cum sa incalzesti eficient masina…

 

  1. Trebuie sa pornesti aerul conditionat
  2. Ai grija sa nu setezi temperatura maxima
  3. Tine minte ca motorul se incalzeste mai greu la relanti

Cu totii stim senzatia aia de dimineata de iarna cand urcam in masina si tremuram cu mainile pe volan pana cand se incalzeste motorul si implicit interiorul. Ce poti sa faci ca sa incalzesti eficient masina atunci cand e foarte frig afara? Ei bine, o sa afli in continuare.

DETALII

Mai mult decât combustibil

Mai mult decât combustibil: în ce benzinării îți poți lăsa, pentru o vreme, animalele de companie și găsești 26 de tipuri de cafea

DETALII

Mai exista loc de extindere in reteaua de Benzinarii

Mai este loc de extindere. România are o reţea de 2.100 de benzinării, de 10 ori mai puţine faţă de Italia, ţara cu cele mai multe staţii, şi de trei ori mai puţine decât Polonia…

DETALII